۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

دست-خط شما نشانه شخصيت شماست!!!


يه خط در هم و بر هم! يه شكل داغون! يه منحني آويزون! يه خط كم زور كه معلومه صاحبش بدون انگيزه خاصي و فقط محض از سر باز كردن امتحان جوابا رو نوشته!
اين توصيفات همگي برميگرده به خط دلمرده خودم در 99/99 درصد امتحاناتم. سه روز پيش كه برا اولين بار در طول حيات جوادانه ام (يا شايدم جاودانه ام!!) ورقه هاي امتحاني درسي كه در يه دانشگاه درِ پيت داشتم، رو تصحيح مي كردم، تازه به عمقِ تاثير دست-خط داغون خودم پي بردم. با خوندن و جوابا و شكل هايي كه كشيده بودن، به راحتي ميتونستم بفهمم طرف چقد وقت گذاشته برا اين درس و چقد انگيزه داشته برا جواب نوشتن.
اصلا من ميگم ميزان فشاري كه يه آدميزاد به خودكار مياره برا نوشتن، نشون دهنده شدت انگيزه طرف برا گرفتن حق اش از استاد و ايضا از زندگيه!!! حالا شما بگين اين حرف مفته، خب مختارين (عين همين يارو كه سريالشو نشون ميدن، مث همون مختارين كه حرف منو رد كنين!!!)
پ.ن.: شما هم متوجه شدين چند دفعه كلمه "انگيزه" رو بكار بردم؟؟؟

۳ نظر:

مسعود گفت...

توجه ات را به این پست قدیمی وبلاگم جلب می کنم:
نوك مدادم كه تمام شد، با صفحه كليد نوشتم
و به ياد روزي افتادم كه تو مدرسه ها
كلاس اول
بچه ها دو تا دكمه را كه فشار خواهند داد
بهشان مي گويند كه حالا
اين « آب » است

حالا حتی من هم با همه تفکرات سنتی ام و
با همه علاقه ای که به جمع کردن کاغذ دارم نوشته هایم را تو کامپیوتر می نویسم
بله حتی من

مسعود گفت...

و دستخط پدر را
هروقت می بینم حال می کنم
و دستخط دختر دختر عمه را که یکبار دیدم و مرا واقعا به وجد آورد

ناشناس گفت...

یه مسئله کوچک مثل دست خط آدمو به کنکاش ذهنی وا داشته، البته شایدم مسئله ی بزرگی باشه!! برا منم همینطوره خلا هایی که تو گذشته داشتم تو کوچکترین مسائل و تو لحظات متفاوتی از زندگی دوباره اومدن جلو چشمام!! ای کاش منم می تونستم به همون سادگی که اونا جلو چشمام میان ازشون بگذرم، اگه نتونم ازشون بگذرم می خوام سعی کنم که بهشون از اون دید نگاه کنم که به چه دردم می خورن!! خدا کنه